Zarząd ROD „Stilon” uprzejmie informuje, że od dnia 01.07.2024r.
Biuro będzie czynne:
Poniedziałki – 08:00 – 15:00
Czwartki – 11:00 – 18:00
Zapraszamy.
Strona Rodzinnego Ogrodu Działkowego Stilon w Gorzowie Wlkp.
Zarząd ROD „Stilon” uprzejmie informuje, że od dnia 01.07.2024r.
Biuro będzie czynne:
Poniedziałki – 08:00 – 15:00
Czwartki – 11:00 – 18:00
Zapraszamy.
Zarząd ROD Stilon uprzejmie informuje, że od dnia 24.06.2024 do 28.06.2024 będzie zamknięty dojazd do działek przez ul. Działkowców czyli w stronę parkingu gdzie dojeżdża autobus (pętla autobusowa). Utrudnienia dojazdu na teren 1 i teren 2 spowodowane bedą naprawianiem drogi przez Urząd Miasta. Dojazd będzie możliwy tylko i wyłącznie do parkingu przy WC.
Ponadto zmieniony zostanie przebieg trasy linii autobusowej nr 107 w następujący sposób:
1. Dojazd na Pętlę Działkowców z kierunku Ogrody Pracownicze lub Kasprzaka Terminal – przystankiem KOŃCOWYM dla autobusu linii 107 będzie przystanek Obrońców Pokoju na ulicy Szarych Szeregów (przed skrzyżowaniem z ul. gen. Leopolda Okulickiego).
2. Kursy w kierunku Ogrody Pracownicze lub Kasprzaka Terminal z przystanku Pętli Ogrody Pracownicze – przystankiem POCZĄTKOWYM będzie przystanek Działkowców na ulicy Szarych Szeregów tj. na wysokości posesji ulicy Zielona Kotlina 3-5
https://gorzow.tvp.pl/78109335/pamietajcie-o-ogrodach
Jeśli któryś z naszych działkowców również chciałby się pochwalić swoją działką w TV to prosimy o kontakt z naszą Viceprezes ROD Stilon Moniką Mazur. Zapraszamy!!!
Podsumowanie pierwszego miesiąca
W dalszym ciągu poznajemy zasady funkcjonowania ROD od strony zarządu. Sporo już wiemy ale jeszcze wiele wiedzy przed nami do odkrycia. Nie jest to łatwe, ponieważ tylko jedna osoba ma doświadczenie w pracy w zarządzie, ale mamy sporo zapału i liczymy na to, że już niebawem całkowicie się wdrożymy.
TABLICE INFORMACYJNE
Zaczęliśmy porządkować tablice informacyjne na bramach i furtkach. Chcemy by poza tablicami z ogłoszeniami zarządu, na głównych bramach powiesić także tablice na wolne ogłoszenia.
ŚMIECI
Wynegocjowaliśmy obniżenie stawki za wywóz śmieci o 125 zł od kontenera. Liczymy, że da nam to przynajmniej kilkanaście tys. zł. oszczędności w skali roku.
Szykujemy tablice informacyjne, które będą postawione przy kontenerach z prostymi zasadami jak postępować z odpadami. Planujemy przygotowanie przy budynkach gospodarzy miejsc do składowania odpadów wielkogabarytowych, by dalej obniżyć koszty wywozu.
MONITORING
Przywróciliśmy pełną funkcjonalność dwóch niedziałających kamer. Pracujemy nad tym by by 2 pozostałe zasilane z paneli też pracowały już całodobowo bez zakłóceń. Wprowadzamy modyfikacje w obecnej instalacji. Doprowadzenie stałego zasilania planujemy na wrzesień, gdy będzie mniejszy ruch działkowców, ponieważ na kilka dni będziemy musieli rozkopać główne aleje na 2, 3 i 4 terenie. Przygotowujemy system stałego nadzoru nad kamerami.
BIURO
Obserwujemy pracę biura i planujemy jego reorganizację. Wzorem innych dużych ogrodów planujemy od września zlikwidować stanowisko kasjera i przyjmować wpłaty tylko na konto bankowe. Da to kolejne oszczędności nie tylko w postaci wynagrodzenia ale także obsługi bankowej.
Porządkujemy także dokumentację i chcemy ją zdigitalizować. Dopracowujemy podział obowiązków w zarządzie.
ZEBRANIE KONSULTACYJNE
Przygotowujemy się do zwołania zebrania konsultacyjnego dla działkowców, na którym będziemy wspólnie omawiać największe bolączki naszego ogrodu i wypracować na nie rozwiązania.
BANK
Podpisaliśmy z bankiem umowę o bankowość elektroniczną zmniejszając przez to opłaty bankowe.
PLAN OGÓLNY MIASTA
Przygotowujemy się na działania urzędu miasta związane z opracowaniem planu ogólnego. Chcemy m.in. przygotować dla każdego chętnego gotowy wniosek, który można będzie w swoim imieniu zgłosić do urzędu. Liczymy na to, że duża ilość zgłoszonych przez naszych działkowców i ich rodzin wniosków zapewni nam odpowiedni wpis w planie. Dzięki temu przyszłość naszego ogrodu nie będzie zagrożona.
PRZEGLĄD DZIAŁEK
Trwa właśnie coroczny przegląd działek. Sprawdzamy m.in. czy działki posiadają kompostowniki. W najbliższych dniach zostanie także opublikowany regulamin konkursu na najładniejszą działkę.
Zarząd ROD „Stilon” uprzejmie informuje, że zgodnie § 42 pkt. 1, 2, 3 Regulaminu ROD, § 68 pkt. 1, 2, 3, 5 Regulaminu ROD w przypadku dokonywania wszelkich remontów, rozbiórek altan lub innych porządków na działce, zobowiązuję się wynająć kontener na odpady budowlane na własny koszt.
Podczas usuwania drzew iglastych, krzewów ozdobnych itp. nie nadających się do kompostownika zobowiązuję się do rozdrabniania w/w roślin i wrzucania ich do postawionych kontenerów na terenie ROD.
W przypadku nie dostosowania się do w/w zasad będą wyciągane konsekwencje administracyjne.
W dniu 06/05/2024 odbyło się pierwsze Walne zebranie Nowego Zarządu ROD Stilon.
W związku z rezygnacją z funkcji Prezesa oraz Członka Zarządu Pana Mieczysława Kozaka podczas posiedzenia Zarząd ponownie ustalił nowy podział funkcji w następujący sposób: Prezes – Grzegorz Zając, Vice Prezes – Monika Mazur, Skarbnik – Grzegorz Kraczkowski, Sekretarz – Piotr Kurdziel, Członek Zarządu – Artur Mamys, Członek Zarządu – Paweł Handrysiak, Członek Zarządu – Emilia Kupis, Członek Zarządu – Wioletta Tomczyk.
Plan pracy na najbliższy czas:
Dziękujemy za zaufanie i postaramy się wywiązywać ze swoich obowiązków jak najlepiej.
Stawka opłat za użytkowanie działki w 2024 roku wynosi 1,44 zł za m2 plus 6 zł składki członkowskiej. Wysokość kwoty zależy od metrażu działki.
W związku z licznymi pytaniami o wysokość opłaty za działkę kwotę obilczamy w następujący sposób: 300m2 (metraż działki) x 1,44zł (stawka na ten rok) = 432zł + 6zł opłaty członkowskiej = 438zł
Opłatę za działkę prosimy dokonywać przelewem na rachunek bankowy: GBS w Gorzowie Wielkopolskim – nr konta: 77 8363 0004 0000 2046 2000 0001
W tytule należy wpisać Imię i Nazwisko oraz nr Działki
Termin płatności – do 30.06.2024r. natomiast od dnia 01.07.2024r. będą naliczne odsetki ustawowe. Osoby do które nie opłacą działki w terminie a otrzymają pisemne ponaglenie, będą obciążone dodatkowo kosztami wysłania upomnienia.
Prosimy o terminowe wpłaty.
Dziękujemy.
Zarząd zaproponował stawkę opłaty działkowej w wysokości 1,44 zł za m2 – podwyżka wyniesie 4 gr. Wysokość stawki musi być zatwierdzona bądź zmieniona przez Walne Zebranie, które odbędzie się wiosną.
Opłata członkowska pozostaje bez zmian i wynosi 6 zł.
Wciąż docierają do nas informacje o działkach, na których woda pojawią się tylko rano i wieczorem, bądź nie mam jej wcale. Chcemy stworzyć mapę tych działek by móc rozwiązać problem.
Dlatego prosimy o podawanie numerów działek do naszego biura tel. 95 739 80 90
Napełnienie układu może potrwać kilka godzin. Zobaczymy jakie będą efekty.